Leczenie kanałowe

Leczenie kanałowe jest konieczne gdy nastąpi zapalenie bądź zgorzel miazgi zęba. Przyczyny stanów zapalnych miazgi mogą być różne /; głęboka próchnica, wielokrotne zabiegi plombowania zęba, jak rownież pęknięcia lub złamanie struktury zęba  czasem uraz zęba może spowodować uszkodzenie miazgi nawet jeśli nie ma widocznych pęknięć na rtg. jeśli nie leczymy zmienionej zapalnie lub zakażonej miazgi to może to doprowadzić do silnego bólu, a następnie po pewnym czasie do wytworzenia ropnia.

Żeby wymagające leczenia kanałowego mogą być przyczyna bólu który, może się objawiać w postaci : długotrwałej nad reakcji bólowej na cieple i zimne pokarmy, bolesności zęba przy żuciu. Stanom zapalnym może towarzyszyć przebarwienie zewnętrznych tkanek zęba, powiększenie i wrażliwość węzłów chłonnych oraz obrzęk i bolesność przyległych do zęba tkanek. Czasami jednak zdarza się, że objawy subiektywne nie występują , a o toczącym się procesie chorobowym miazgi zęba pacjent dowiaduje się trakcie bania dentystycznego lub po wykonaniu zdjęcia rtg.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem:

etapy leczenia są takie same jak podczas standardowego leczenia kanałowego. Lekarz otwiera ząb aby mieć dostęp do kanałów po czym juz praca w zakresie leczenia kanałowego odbywa się pod mikroskopem umieszczonym na specjalnym wysięgniku nad głową pacjenta i co umożliwi lekarzowi wgląd do wnętrza zęba. powiększenie kilkakrotne gwarantuje uzyskanie maksymalnej precyzji co znacznie zwiększa skuteczność leczenia.

Kiedy ząb wymaga leczenia kanałowego pod mikroskopem?

Standardowe leczenie kanałowe bez powiększenia czasem kończy się niepowodzeniem.

Trudności sprawiają: nietypowa anatomia zęba, wąskie lub niedrożne kanały bądź zakrzywione korzenie. podczas leczenia skomplikowanych anatomicznie korzeni zębów może nastąpić: złamanie narzędzia kanałowego, wytworzenie perforacji lub nie odnalezienie dodatkowych kanałów. w tych przypadkach zastosowanie mikroskopu znacznie zwiększa szanse na prawidłowe przeleczenie i zachowanie przez długie lata zębów które były skazane na usunięcia